عضویت پرسش و پاسخ لینکها

مقالات

چگونه یک مقاله بنویسیم (نتیجه گیری و پیشنهادات)

گروه: مقاله و مقاله نویسی
۷ دی ۱۳۹۲

نتیجه گیری و پیشنهادات

 سه قسمت اصلی این بخش:

  • نتیجه گیری
  • پیشنهادات کاربردی
  • پیشنهادات پژوهشی

نتیجه گیری

در این قسمت به طور کلی از روند آغازین پژوهش تا حصول یافته ها بحث می شود. بنابراین در ابتدا مقدمه ای کوتاه از این که موضوع اصلی تحقیق چه بوده؟ هدف چه بوده و چه مسیری برای رسیدن به یافته های تحقیق طی شده است، می آید.

در برخی موارد ذکر مجدد بیان مسأله که در قسمت مقدمه آمده بود در این بخش نیز توصیه می گردد اما به صورت خلاصه تر.

قسمت مهم تر این قسمت ذکر یافته های تحقیق و مقایسه آن با یافته های تحقیقات مرتبط قبلی است که باید وجوه متمایز کننده پژوهش در این قسمت برجسته گردد. اینکه چرا و به چه دلیل نتایج تحقیق حاضر با نتایج سایر تحقیقات مرتبط پیشین همسو و یا غیر همسو بوده است، در این بخش اهمیت زیادی دارد.

پیشنهادات

پس از اینکه یافته های تحقیق مشخص شد و بر سر آنها بحث جامعی صورت پذیرفت، نوبت به ارائه ی پیشنهاداتی می باشد تا نتایج کاربردی یافته ها نیز مشخص گردد. این پشنهادات در دو بخش کاربردی و پژوهشی ارائه می گردد.

در حقیقت قصد این بخش، جلب رضایت و توجه کسانی است که مقاله را برای آگاهی از پیشنهادات آن مطالعه می کنند. این دسته از افراد یا به دنبال ارائه راهکاری برای بهبود عملکرد سازمان ها هستند که از پیشنهادات کاربردی مستخرج می گردد و یا به دنبال پیدا کردن موضوعی برای تحقیقات آتی هستند که در بخش پیشنهادات پژوهشی به آنها اشاره می شود. 

منبع: meyaar.ir

کپی با ذکر منبع بدون اشکال است.

منبع: گروه معیار
مولف: گروه معیار